02 January, 2012

MALAYSIA AIR FESTIVAL, SUBANG : Melihat depan mata kapal terbang turun & naik....

NOVEMBER 2011.
Saya tidak pasti samaada festival ini mengujakan atau tidak. Promosinya agak hebat di surat khabar. Maklum la meraikan 100 tahun Penerbangan Malaysia 1911-2011 di Terminal Skypark, Lapangan Terbang Sultan Abdul Aziz Shah yang dianjurkan Jabatan Penerbangan Awam Malaysia.Kalau mengikut surat khabar lebih kurang 50,000 orang pengunjung.Masa saya pergi takde pulak ramai orang.



Gambar di atas : Sebelum melawat tapak pameran utama, kami pergi tengok pameran New Straits Times iaitu pengembaraan bergambar festival 100 tahun penerbangan Malaysia. Ada la beberapa booth berkaitan penerbangan yang tidak berapa menarik perhatian saya.Selepas itu, pergi ke kaunter dan beli tiket RM 10 untuk melihat tapak pameran utama.

Lawatan anak ke-2 saya yang pertama......








Orite la...banyak juga kapalterbang dan helikopter yang dipamerkan. Kita boleh melihat secara dekat melihat luar dan di dalam kapal terbang. Kalau ada peluang, mungkin kita diberi peluang untuk masuk dan melihat sendiri di dalam kapal terbang. Tiba-tiba ada pulak pertunjukan aerobatik daripada juruterbang lagak ngeri Les Vorosmarthy dengan pesawat merah, Extra 300L yang terbang 900 meter dari paras bumi...Hebat la mat saleh ni...gerun gak tengok....

Satu lagi..di tapak pameran ini, kita boleh lihat secara dekat kapal terbang Firefly dan berjaya Air turun naik ambil dan turunkan penumpang.



No comments:

Post a Comment