03 June, 2015

Royal FLORIA Putrajaya 2015

30 MEI 2015

Royal FLORIA Putrajaya 2015 bermula pada 30 Mei - 7 Jun 2015 di Anjung Floria, Presint 4, Putrajaya. Masa lawatan 9.00 pagi - 10.30 malam (Isnin- Khamis) dan 9.00 pagi - 12.00 tengah malam (Jumaat-Ahad). Bayaran dewasa RM 5 dan RM 1 untuk kanak-kanak.So apa lagi, sempena cuti sekolah, jom jalan-jalan tengok ribuan bunga penuh warna-warni, penuh kreatif dan penuh imaginasiKalau rasa malas nak jalan waktu siang sebab cuaca panas, jalan la waktu malam dengan suasana yang lebih nyaman, romantik dengan cahaya warna-warni neon.



SPRING & WINTER GARDEN
Ini adalah tarikan baru dan ramai orang nak masuk dengan tiket RM 3 seorang. Memang beratur panjang dan sakit kaki gak nak tunggu giliran masuk. Setiap sesi boleh masuk sekitar 50 orang selama 20 minit. Sesi pertama, kita akan masuk iglu musim sejuk menyaksikan multimedia dokumentari dan simulasi berkaitan musim sejuk di Eropah. Memang sejuk kat dalam ni kemudian tiba-tiba ada pulak hujan salji menambahkan mod musim sejuk sebenar. Dah abis menyaksikan persembahan musim sejuk, kita pergi ke taman musim Bunga  pulak sambil menyaksikan persembahan multimedia dan simulasi musim bunga.






TAMAN DIRAJA



TAMAN PBT, NGO, KORPORAT & SWASTA




 
PENYERTAAN ANTARABANGSA & FLORAL PAVILION
Kali ini penyertaan antarabangsa melibatkan pereka lanskap dari 28 negara antaranya  China, Jepun, Denmark, India, Indonesia, Belanda, Australia yang menggunakan bunga lili sebagai tema lanskap.





TAMAN PBT, NGO, KORPORAT & SWASTA











DESIGNER GARDENS

TAMAN SEKOLAH & UNIVERSITI, TAMAN SPA, TAMAN INOVASI, TAMAN GLAMPING, TAMAN PERKELAHAN & TAMAN TERAPI.








BAZAR TAMAN & PASARAN HORTIKULTUR




AKTIVITI BERKUDA FLORIA


FLORIA ART & CRAFTS


AKTIVITI BOT FLORIA
Kami menaiki bot tradisional Lepa-Lepa dengan harga RM 15 seorang untuk menyaksikan pemandangan indah Putrajaya pada waktu malam selama 20-30 minit. Lega rasanya dapat rehat dalam bot ni setelah berjam-jam ronda kawasan Floria yang luas.







No comments:

Post a Comment