24 August, 2010

Paintball vs World War II..suatu penceritaan

Julai 2009, Lokasi : Kepala Batas, Kedah
Kami diarahkan oleh Jeneral mr. Johari (Presiden kelab Kebajikan kami) untuk melakukan satu operasi serangan ke atas musuh. Tapi nak berperang ni kena bayar yuran dulu ye...RM 40 je....kami dibahagikan kepada 7 batolion (harap-harap betul la ejaan tu).Setiap kumpulan dianggotai 5 orang comrade.Setiap orang diberi 200 biji pellet.Peperangan ni dijalankan secara liga.....takut..takut..takut...

Seranggggggg........kami meluru mengikut taktik yang diarahkan oleh Sarjen mr Syariff. Seperti biasa orang yang fit macam i diarahkan meluru ke depan .Yang lain, yang agak buncit (sori ye) cover belakang.eeeee geram btul i punye sarjen ni...nak suruh i mati dulu la tu.Tapi takpe.. leftenan adnan punye asal i sanggup 'korban untuk agama, bangsa dan maruah negara' (ayat tema hari kemerdekaan ni).Pihak musuh menembak bertubi-tubi dan bertalu-talu..tanpa ada belas kasihan..sampai tak sempat i nak minum kopi.I terdengar jeritan marshal "You out'..rupe-rupenye kopral mr zamri rebah..eeeeee , i nangis macam cerita Bukit Kepong.Jangan bimbang, i akan balas dendam..i pun tembak 3-4 das tembakan sahaja tapi dibalas oleh pihak musuh berpuluh-puluh tembakan.Peluru berdesup atas kepala i, kiri.. kanan badan, atas... belakang.Senang cerita setiap penjuru la.'You out' sape pulak yang mati tu..ooo my god.. leftenan mr hanapi terkorban.Betul-betul terkena di tengah-tengah leher..Bayangkan sendiri la ye..takde masa nak terang panjang-panjang.i tengah busy nak perang ni.i nampak musuh yang agak leka menembak secara rambang..emosi nampak.Apa lagi i pun tembak. Terkena kepala musuh dan tumbang sorang musuh.(lepas ni dapat satu pingat keberanian).i pun cuba meniarap dan mengesot supaya tak dikesan oleh musuh..susah gak nak mengesot sebab berat dekat 80 kg.eee tercalar baju i dengan lumpur..takpe sabun basuh boom ada, menanggalkan segala kotoran.

Tiba-tiba i tak sedar rupe-rupanye ada musuh kat depan i..sangat hampir lebih kurang 10 langkah.Musuh terkejut..i lagi la terkejut.Ape lagi i pun tekad tembak secara berdepan sambil menjerit Allahuakbarrrrrr..musuh pun tembak melulu sampai abis peluru. Suasana masa tu seperti cerita 2 orang koboy yang sedang tembak secara berhadapan.So genting yang amat sangat.Akhirnye seperti biasala takkan hero mati dulu... musuh tumbang...Syukur selamat aku...

Sarjen mr Shariff telah menjerit secara berbisik kat i bahawa comrade mr mior telah terkorban 30 saat yang lalu. Kisahnye begini (Flashback dulu ye). Comrade mr mior dah kehabisan peluru dan berada ditengah-tengah medan peperangan.Musuh telah berkamikaze berlari menuju ke kawasan Comrade mr Mior dan menembak secara berhadapan dan bertubi-tubi dengan jarak lebih kurang 3 langkah.Banyak kesan tembakan di badan.Kesian... baru masuk kerje semalam, tak sempat ambik gaji pertama .Belum kawin pulak tu.Sarjen mr Shariff dah kehabisan peluru, so sekadar tembak angin je.konon nak menakut-nakutkan pihak musuh la... erm hampeh nak takutkan burung bangau boleh la.

i ada beberapa peluru lagi..tengah cari sorang lagi musuh ni..mana engko menyorok ye...rupa-rupanye musuh tu pun dah abis peluru gak..tengah berdoa supaya selamat.Takpe i ada prinsip.i takkan tembak secara berhadapan.Musuh tak mau menyerah so dengan perasaan berbelah bagi..i pejam mata sebab kesian dan tembak sedas.Tumbang musuh terakhir...i  pun berlari menuju markas musuh untuk mengambil bendera dan patah balik ke markas kami...Akhirnye kami menang...

Kesimpulannya:
Untuk paintball saya boleh beri rating 5 bintang...Rating tinggi ni bukan disebabkan tahap keseronokan atau kepuasan tetapi mengukur berapa banyak pengajaran yang boleh saya dapat.

  1. Paintball ni hanya 0.0000000000000001 % sahaja berbanding peperangan sebenar.Terfikir sejenak semasa berpuluh-puluh peluru berada di atas kepala dan terdengar berdesup-desup peluru di kedua belah telinga.haiii macam manalah kalau peperangan sebenar ye..penuh dengan kedasyatan, kengerian, ketakutan, ketidakperimanusiaan, penindasan, kezaliman dan penderitaan yang amat sangat.Contoh terdekat tengok bagaimana penderitaan peperangan tentera Hamas Palestin dan Zionis laknatullah.

  2. Dalam peperangan Paitball...nilai yang paling TERKESAN dalam hati kami ialah kita kena hilangkan segala ketakutan.Gantikan dengan sifat keberanian.Jangan ada rasa lemah semangat dan putus asas..berjuang sehingga titisan darah terakhir...Kerjasama kena sangat kuat.Bantu kawan yang dalam kesusahan.Simpati ke atas kesusahan kawan.Jangan sesekali leka..sentiasa fokus, fokus dan fokus.Jika tidak kita akan ditembak...dan mesti ada strategi untuk mencapai kemenangan.Rasulullah bila perang bukan main perang je...tentera Rasulullah sangat berstrategi dan sangattt berstrategi.
Sampai di rumah.... alamak banyaknya kesan-kesan lebam merah kat badan i ni...dengar crita kawan i ada yang sampai kena pegi klinik ambik ubat bengkak.Dekat sebulan gak baru nampak hilang sikit lebam tu...

1 comment:

  1. haizann.....mana pic we all yg lain? hehhehe!

    ReplyDelete