05 August, 2012

BAZAR RAMADHAN STADIUM DARUL AMAN ALOR STAR: Bazar Yang Terkenal, Termeriah dan Tersesak di Kedah....

OGOS 2012

Bazar Ramadhan Stadium Darul Aman Alor Star adalah antara yang terbesar, terkenal, termeriah dan tersesak di Kedah. Banyak restoran-restoran dan kedai-kedai makan terkenal di Kedah membuka gerai Ramadhan di sini. Bukan setakat makanan terkenal Kedah, makanan negeri lain pun ada dijual.Kalau datang pukul 5.30, memang sesak la tempat ni, susah nak masuk setiap lorong...

Tetapi yang paling menarik perhatian saya,  
GERAI MINUMAN TEH BUNGA. Nak beli air je... tapi kena berpanas dan beratur panjang, siap tauke tu bagi payung lagi tu...dengar kata. gerai ni pernah masuk TV3...hebat sangat ke air ni...sampai orang sanggup berdiri lama...Saya rasa ada unsur psikologi kot...bila ramai orang beratur, so orang anggap air ni best...walhal, ada gak beberapa gerai yang jual teh bunga tapi tak la famous pulak....Setelah 40 minit, berjaya gak beli 6 bungkus air dengan harga RM 2 sebungkus....

 
 


Gambar di bawah : Gerai-gerai di Bazar Ramadhan Stadium Darul Aman....

 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Sempat la saya beli sate, air teh bunga yang terkenal dan sata Johor dari Bazar Stadium Darul Aman untuk mentee saya dalam MAJLIS BERBUKA PUASA PELAJAR MATRIKULASI PERAKAUNAN di Dewan Badlishah Kolej MARA Kuala Nerang...sejuk sikit ada aircond....Seronok gak buka puasa ramai-ramai sambil duduk bersila......oooppp...nak tahu rasa air teh bunga yang saya beli...ermmmm biasa je..rasanya memang berbeza dengan air tin teh bunga Yeos...rasa kuat pada bunga tu...seolah-olah seperti rasa herba...
 
 
 
 
 
 

No comments:

Post a Comment