01 February, 2013

THE LITTLE BIG CLUB, Puteri Harbour, Nusajaya Johor Bahru


Januari 2013
Bergambar dengan Bob The Builder


Selepas pergi Hello Kitty Town di tingkat 1, http://haizanrunsah.blogspot.com/2013/02/sanrio-hello-kitty-town-nusajaya-johor.html 
jangan lupa naik tingkat 2 & 3 untuk merasai pula imaginasi watak Thomas & Friends, Barney, Bob the Builder, Angelina Ballerina dan Pingu.Saya beli tiket RM85 untuk pakej Hello Kitty Town & The Little Big Club. Kalau nak masuk tempat ni je kena bayar RM 50, mahal la sikit.Kat sini lebih kepada zon permainan interaktif.


PINTU MASUK THE LITTLE BIG CLUB


1) BARNEY'S PLAYHOUSE & BARNEY'S YARD
Ini adalah rumah Barney, takde apa-apa aktiviti menarik di sini sekadar melawat Barney sambil tengok video cerita Barney kat dalam rumah tu.


2) PINGU'S IGLOO
Takde pingu pun kat sini. Dalam iglo ni ada 3 permainan yang biasa-biasa je.



3) BOB'S CAN-DO-CREW & BOB THE BUILDER PLAY STRUCTURE
Rasa macam kat bangunan yang belum siap je. Mesin mainan pun banyak.Sebenarnya dalam zon ni, kanak-kanak boleh menggunakan kreativiti untuk buat bangunan sendiri disamping boleh main gelongsor yang disediakan.



4) BERTIE THE BUS



5) REPLIKA STESEN KERETAPI

6) ANGELINA'S DANCE STUDIO
Tempat ni agak menarik untuk anak-anak perempuan kerana Angelina sendiri akan mengajar tarian ballet dibantu dengan video interaktif. Sebelum menari, kanak-kanak perempuan dikehendaki memakai pakaian tarian ballet.Ini la part yang paling menyeronokkan anak saya.



7) WINDMILL RIDE
8) COLIN CRANE DROP RIDE

9) HAROLD'S HELITOURS  RIDE
10) THE LITTLE BIG CLUB'S STAGE
Ada macam-macam tajuk persembahan diadakan di pentas ini mengikut masa tertentu. Masa kami kat sini, kebetulan ada persembahan Thomas & Friends.


11) SODOR PLAYGROUND



12) NAPFORD STATION THOMAS TRAIN RIDE


Akhirnya habis lawatan kami dari pukul 10.30 pagi sampai pukul 4 petang. Rasa seronok dapat temankan anak-anak saya meneroka dunia imaginasi dan melayan kehendak kesukaan kartun anak-anak saya.Bagi saya Hello Kitty Town lebih memberi kepuasan berbanding The Little Big Club....

Last sekali, kita pergi Kedai Cenderahati...

1 comment:

  1. Saya bawa anak ke hello kitty town je.. Tak pergi pun little big club

    ReplyDelete