16 March, 2017

GOLD COAST MORIB RESORT : Senja di Morib....

Gold Coast Morib International Resort terletak di Kawasan Kanchong Laut, Mukim Morib, Banting Selangor. Sebelum kami bercuti kat sini, kami survey dulu blog-blog orang yang pernah pergi, banyak gak respon negatif terutamanya berkaitan bilik dan perkhidmatan kaunter yang disediakan.Risau gak nak pergi tapi kami pergi gak bercuti di Gold Coast Morib so boleh la tau cerita sebenarnya. Kami tempah bilik studio suite melalui online, so dapat la bilik yang murah daripada biasa.Yup, bila check in, biliknya agak lama, ada yakuzi, tetapi kebersihan kurang mencapai standard resort.

Walaupun review yang kurang meyakinkan tapi orang tetap ramai tempah bilik dan bercuti bersama keluarga di Gold Coast. Sebabnya di sini ada tarikan water theme park bersaiz sederhana yang menjadi kegembiraan kanak-kanak dan ahli keluarga. Selain itu, Gold Coast Morib menjanjikan suasana dan keindahan petang, senja dan awal pagi yang mempersonakan, dapat lihat matahari terbenam dan terbit, keindahan pantai yang menakjubkan tanda kehebatan ciptaan Tuhan. Satu lagi, terdapat aktiviti outdoor yang disediakan seperti memanah, ATV Ride, Flying Fox merentas pantai, High Rope Adventure, Kayak dan sebagainya.Memang tempat yang sesuai untuk bercuti bersama family.

 BILIK STUDIO SUITE


SEKITAR GOLD COAST RESORT





PANTAI DI GOLD COAST MORIB








RESTORAN IKAN BAKAR DI PANTAI MORIB
Malam, kami dinner di Pantai Morib, dekat je dari resort, 10 minit sampai. Kat sini ada beberapa restoran ikan bakar dan seafood serta gerai makanan sambil dihiburkan dengan geng-geng buskers. Gerai jual baju, aksesori dan sebagainya pun ada, macam pasar malam mini. Malam minggu yang agak happening di Pantai Morib.


WATER THEME PARK










No comments:

Post a Comment