05 February, 2011

PUTRAJAYA INTERNATIONAL CONVENTIONAL CENTRE ( PICC ) ; Kenangan Pertandingan Catur Bistari KFC Kebangsaan di PICC

JANUARI 2011

Kalau tak kerana ambik bahagian dalam Pertandingan Catur Bistari KFC Peringkat Kebangsaan, rasanya susah gak nak masuk tempat ni yang begitu eksklusif.Saya akan kongsikan pengalaman berada di dalam PICC, apa yang hebat sangat PICC ni....

PICC ni dikatakan sebagai pusat konvensyen yang terbaik dan terbesar di Malaysia dan mempunyai ciri-ciri kelas dunia.Diperingkat ASEAN, PICC diiktiraf sebagai 'Best Energy Efficiency Building, First Runner-up 2007'.Keluasannya 135,000 meter persegi.Sesuai digunakan untuk sebarang majlis dan mesyuarat korporat. Dewan besar dan Dewan Makannya mampu memuatkan 3000 orang.  Kat sini juga ada bilik terjemahan bahasa yang meibatkan 13 jenis bahasa. 14 'suites'. 10 dewan perbincangan, 33 bilik mesyuarat, 3 galeri umum, 2 restoran, 3 bilik sembahyang dan ada pulak taman dalam bangunan dibahagian 'ground'.Dalam satu-satu masa, PICC boleh memuatkan 10,000 orang dengan lebih 57 dewan dan bilik kecil.Kalau tengok betul-betul, PICC ni dicipta berdasarkan konsep Wau Terengganu dan seni perak diraja negeri Perak.



 PEMANDANGAN DARIPADA ATAS PICC






TAMAN DALAM BANGUNAN PICC





 SUASANA PERTANDINGAN CATUR BISTARI KFC PERINGKAT KEBANGSAAN 2010/2011

Pertandingan anjuran KFC Holdings (M) Bhd. (KFCH), QSR Brands Bhd. dan Bistari Young Intrapreneur Sdn. Bhd. yang memasuki edisi ketiga serta menawarkan hadiah hampir RM159,000 itu berjaya menarik penyertaan 1,000 peserta.

 

 
 

No comments:

Post a Comment